طراحی اتاق خواب یکی از اصلی ترین بخش های چیدمان خانه و یا باغ ویلا محسوب میشود. هرچقدر چیدمان اتاق خواب بهتر، منظم تر و اصولی تر باشد، همین قدر در روحیه انسان تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت. و البته عکس این قضیه نیز برقرار است و چیدمان شلوغ و ناهماهنگ باعث به هم ریختگی روحی نیز میشود. در هر صورت زمانی که از شلوغی شهر و کار به خانه بر میگردیم، باید محلی مناسب برای بازیابی آرامش و انرژی از دست رفته داشته باشیم. اشتباهی که بیشتر مالکین باغ ویلا ها مرتکب میشود این است که هزینه زیادی برای طراحی آشپزخانه و اتاق نشیمن صرف میکنند ولی از طراحی اتاق خواب ها غافل میمانند.

رنگ های تیره برای اتاق خواب باغ ویلا

اگر تا قبل از این برای اتاق خواب ها رنگ های روشن و بسیار ملایم ترجیح میدادید، زمان تجدید نظر فرا رسیده است. رنگ های تیره امسال در طراحی آشپزخانه و اتاق نشیمن بسیار مطرح بودند. و در حال حاضر این رنگ ها به اتاق خواب ها نیز راه پیدا کرده اند. دفعه بعدی که قصد رنگ کردن اتاق خواب ها را داشتید، عوض آبی کمرنگ به سراغ سبز تیره و یا بنفش تیره بروید. حتی میتوانید خلاقیت به خرج بدهید و بالای تخت را یک رنگ و رنگ دیگری برای باقی دیوار ها انتخاب کنید.

رنگ تیره برای اتاق خواب
میتوانید رنگ های تیره دیوار را با لوازم و اکسسوری های خوش رنگ ست کنید. میتوانید از کوسن های سفید یا روشن و یا حتی از رو تختی های رنگی برای ایجاد تضاد میان رنگ تیره دیوار ها استفاده کنید.

اثاثیه بافته شده و حصیری برای اتاق خواب

امسال بیشتر لوازمی که از مواد طبیعی ساخته شده اند برای اتاق خواب ها به کار میروند. برای مثال چوب بامبو و حصیر از متریال مورد علاقه خیلی از طراحان داخلی است. هم عمر خیلی خوبی دارند و در باغ ویلا دوام خوبی خواهند داشت و سبک هستند و جا به جایی آنها بسیار راحت خواهد بود. گرچه این مدل اثاثیه همیشه استفاده میشدند ولی اینبار توجه زیادی نسبت به آنها جلب شده است.

تخت خواب بامبو