لوستر از اجزای  مهم  دکوراسیون داخلی باغ ویلاو یا خانه است. اگر بد انتخاب شود، حس بدی به فضای داخلی اضافه میکند. و از آنجایی که لوستر ها میتوانند گاهی بسیار گران باشند، بهتر است که با دقت زیادی انتخاب شوند تا بعدا مجبور به تعویض آنها نباشید. و یا از خرید آنها پشیمان نشوید.
همانطور که حدس میزنید، قطر لوستر انتخابی با متراژ اتاقی که قرار است در آن قرار بگیرید، تناسب دارد. نمیخواهیم وارد مسائل ریاضی شویم. اما نکته ای که وجود دارد این است که باید بتوانید تشخیص بدهید که آیا این لوستر با این اندازه، مناسب اتاق است یا نه. لوستر بزرگ باید برای اتاق ها و فضا های بزرگ انتخاب شود. زیرا که لوستر کوچک نمیتواند روشنایی به آن فضا اضافه کند و در مقابل دیگر اثاثیه به چشم نمیاد.
همین قانون برای انتخاب لوستر و روشنایی برای بالای میز نهار خوری نیز صادق است. و باید متناسب با اندازه میز باشد. گفته شده که عرض میز باید از قطر لوستر بیشتر باشد.

انتخاب لوستر مناسب

خرید لوستر

برای انتخاب لوستر مناسب باید ابتدا بیشتر مدل ها را ببینید تا متوجه شوید که چه سبک لوستر با چه اندازه ای مناسب فضای داخلی باغ ویلا ی شما خواهد بود. دیدن سایت ها و مجلات مرتبط با دکوراسیون میتواند در این زمینه بسیار مفید باشد.

انتخاب لوستر مناسب برای دکوراسیون

خیلی از مالکین منازل به اشتباه، بدون توجه به دیگر لوازم خانه به سراغ خرید لوستر میروند. در صورتی که باید لوستر با سبک چیدمان باغ ویلا و یا خانه هماهنگ باشد. اگر مبلمان چوبی همراه با کنده کاری های ظریف دارید، باید لوستری انتخاب کنید که همان قدر ظریف و ارزشمند به نظر برسد. حتما لازم نیست که لوستر شما کریستال های گران قیمتی داشته باشد. در حال حاضر مدل های زیادی در بازار موجود هستند که کریستال ندارند ولی همچنان بسیار ظریف و زیبا هستند.

انتخاب لوستر برای میز نهار خوری

رنگ لوستر

مساله بعدی انتخاب رنگ لوستر است. رنگ لوستر نیز باید تکمیل کننده رنگ های استفاده شده در دکوراسیون داخلی باشد. لوسترهای رنگی و فانتزی برای مبلمان کرم و روشن مناسب نیست. و مدل هایی که رنگ تیره دارند، برای دیوارهایی با رنگ تیره تر استفاده میشوند.