هنر را میتوان دنیایی از سلیقه تلقی کرد.به تعداد افرادی که در جامعه زندگی میکنند در زمینه های هنری مختلف سلیقه وجود دارد. طراحی دکوراسیون داخلی در ویلا  نیز هنری است که سلیقه های مختلف موجب گستردگی این هنر شده اند.استفاده از رنگ های هماهنگ در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.در این مقاله قصد داریم طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از رنگ های تیره را مورد بررسی قرار دهیم.

دکوراسیون بارنگ تیره

ویژگی های دکوراسیون تیره

دکوراسیون تیره را میتوان یکی از المان های طراحی لوکس و باشکوه دانست.طراحی با رنگ های تیره برای سلایق خاص بسیار مورد توجه قرار میگیرد.افرادی که دارای فضای کوچک و یا متوسطی هستند و قصد دارند با هزینه ی پایین فضا لوکس به نظر برسد از از رنگ های تیره مانند مشکی و البته خاکستری و قهوه ای تیره استفاده میکنند.

اگرچه رنگ های روشن و سفید امروزه بین خانه دارها بسیار محبوب و پرطرفدار هستند اما این روش رنگ آمیزی تنها راه برای تزیین خانه نیست. وقتی به رنگ های تیره مانند سیاه و خاکستری فکر می کنیم، ممکن است ابتدا احساس گرفتگی، سردی و ناخشنودی به ما دست دهد اما وقتی کار را به کاردان بسپارید، نتیجه های نهایی هر چیزی به غیر از گفته های بالا خواهد شد. خانه هایی که در این پست آورده شده اند از رنگ تیره در دکوراسیون داخلی، مانند  سیاه، خاکستری و قهوه ای تیره در کنار رنگ سفید استفاده می کنند تا فضایی بسیار شیک و لوکس را در عین سادگی خلق نمایند. این فضاها علاوه بر کارایی بالا، دلپذیر و صمیمی نیز دیده می شوند.

نورپردازی در دکوراسیون تیره

اولین و مهم ترین نکته در استفاده از طراحی داخلی تیره توجه به نورپردازی است. شما می توانید نورپردازی ایده آلی در محیط اتاق نشیمن انجام دهید. فراموش نکنید که جلوه نورپردازی در تم تیره از هر رنگی بیشتر است. به همین خاطر افرادی که غرق در نورپردازی هستند و به دنبال لامپ های تزیینی و لوکس می گردند، از این سبک استقبال می کنند.