در طراحی باغ ویلا طراحی نما را میتوان یکی از چشمگیر ترین بخش های طراحی باغ ویلا دانست چرا که اولین تصویر از نمای بیرونی باغ ویلا نمای ساختمانی ویلا خواهد بود.بدین جهت نمای ویلا برای صاحبان باغ ویلا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.همچنین در طراحی ساختمان، نما مهم‌ترین بخش به‌شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند. طراحی نمای ویلا از تنوع گسترده ای برخوردار است.در این مقاله به تعدادی از طرح های موجود اشاره خواهیم کرد.

اهمیت طراحی نمای ویلا

  • زیبا و شیک تر به نظر رسیدن ظاهر ساختمان
  • پیشگیری از آلودگی صوتی
  • جلوگیری از هدر رفتن انرژی در همه فصل های سال
  • مقاوت بیشتر ساختمان در برابر شرایط نامساعد جوی

اصول طراحی نمای ویلا

به طور کلی در طراحی نمای ویلا تنوع رنگ و تنوع بافت از اهمیت زیادی برخودار است و شما می توانید با انتخاب مصالح و مواد مناسب به نمای ساختمان شیک و مناسبی دست یابید.خلاقیت و هنر معماری در طراحی نمای زیبا تاثیر ویژه ای دارند.برای پیاده سازی طرحی ایده آل و خلاقانه لازم است تمامی اصول به درستی اجرا شوند.داشتن تم برای پیاده سازی طرح از ضروریات است.

اصول طراحی نمای ویلا

نورپردازی نما خارجی ساختمان

طراحی نورپردازی نمای ویلا به اندازه طراحی نمای ویلا از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا نورپردازی باعث می شود که ساختمان در هنگام شب مانند روز تاثیرگذار و جذاب تر به نظر برسد. توجه داشته باشید که نورپردازی نمای ویلا باید به شیوه ای طراحی شود که خیره کننده نباشد و بر طراحی نمای خارجی ساختمان تاکید داشته باشد و اول خود نما به چشم آید و در مرحله بعدی نورپردازی نما جلب توجه کند.

نورپردازی نما خارجی ساختمان

انواع نما از نظر جنس

نمای سنگ ، نمای آجری ، نمای سیمانی ، نمای شیشه ای ، نمای سرامیکی و نمای کامپوزیت انواع نماهایی هستند که میتوان از آنها برای طراحی نمای ویلا استفاده کرد.