محوطه سازی در باغ ویلا یکی از مهم ترین دغدغه های صاحبان باغ ویلا میباشد.برای محوطه سازی زیبا و رویایی ، استفاده از المان های آبی بسیار پر طرفدار هستند.برکه های آبی ، آبشار های مصنوعی و آبنما ها المان های آبی هستند که برای محوطه سازی در باغ ویلا مورد استفاده قرار میگیرند.آبنما با طنین انداز کردن صدای طبیعت در باغ ویلا احساس شور و نشاط را در فضا ایجاد میکند از این رو جایگاه ویژه ای را در میان ابزارهای محوطه سازی کسب کرده است.در ادامه به روش های ساخت آبنما در باغ ویلا خواهیم پرداخت.

طراحی آبنما

خلاقیت در طراحی حرف اول را میزند.برای طراحی آبنمای خاص و منحصر به فرد لازم است ، ایده ای خلاقانه را در نظر بگیرید.در این قسمت به چند ایده ی خلاقانه در زمینه طراحی آبنما خواهیم پرداخت:

  •   گیاهان زینتی در کنار آبنما جلوه ی ویژه ای خواهند داشت.برای زیباتر شده آبنما میتوانید از گیاهان زینتی در کناره های آبنما استفاده کنید.
  •   قلوه سنگ های رودخانه ای نمایی از طبیعت را در کنار آبنما ایجاد میکنند.برای طبیعی تر کردن منظره میتوانید از قلوه سنگ های رودخانه ای استفاده کنید.
  •   اندازه آبنما حتما نباید بزرگ باشد و استفاده از یک آبنمای کوچک نیز می تواند مؤثر واقع شود. اگر برای شما مقدور باشد که آبنما را در نزدیکی استخر یا حوض بسازید، در این صورت زیبایی آن دو چندان خواهد شد.
  •   استفاده از رنگ های مختلف نیز می تواند در ساخت یک آبنمای زیبا به شما کمک کند.
  •   آبنما می تواند به عنوان نقطه کانونی در حیاط خلوت یا باغ نیز در نظر گرفته شود. اگر برای شما امکان دارد می توانید آبنما را در نقطه ای که بیش تر در معرض دید قرار دارد، نصب کرده و سایر المان ها را با توجه به آن طراحی کنید.
  •   شما می توانید با ساخت یک حوض و قرار دادن آبنما در بالای آن زیبای آن را دو چندان کنید.
  •   برای ساخت آبنما می توانید از چوب نیز استفاده نمایید. این کار باعث دو چندان شدن زیبایی آبنما نیز می شود.
  •   اجرای یک روش نورپردازی مناسب در کنار استفاده از آبنما باعث ایجاد نمایی بسیار زیبا می شود.

مزیت های استفاده از آبنما در محوطه سازی باغ ویلا

همه ما میدانیم که آب در حال حرکت و جریان دار موجب تمیزی خواهد بود.بر خلاف برکه های آبی استفاده از آبنما باعث افزودن اکسیژن بیشتر به فضای باغ یا حیاط خلوت نیز می شود.همچنین استفاده از یک آبنمای زیبا گزینه ای در جهت لوکس سازی محوطه های باز محسوب می شود.اگر نگران هزینه ساخت آبنما هستید باید گفت  قطعا اگر زمانی قصد فروش باغ ویلا خود را داشته باشید، این آبنما باعث افزایش قیمت باغ ویلا خواهد شد.