در زمستان حضور ما در حیاط یا محوطه خیلی  کم تر می شود. شاید متوجه نباشید اما یکی از عوامل امنیت در تابستان حضور طولانی مدت در قالب دورهمی ها و شب نشینی ها در باغ ویلاها است. ما هم در زمستان تمایلی به قدم زدن در محوطه  نداریم اما در بهار و تابستان مدام در حیاط مشغول کاری هستیم یا مشغول کاشت و آب دادن به گل ها  یا در حال خوش و بش. اما زمستان ها خیلی تاریک است انگار سیاهی اش جور دیگری است. چاره چیست؟ اول و آخر همه ما در حیاط ویلا، باغمان یا محوطه رفت و آمد داریم . باید اصولی درباره نورپردازی ایمن به شما بگویم تا محوطه ای امن داشته باشید.

ویژگی های نورپردازی امنیتی محوطه باغ ویلا

حدس ویژگی روشنایی های امنیتی کار دشواری نیست. نورپردازی امنیتی باید بسیار روشن باشد و محدوده بزرگی را پوشش دهد؛ به همین علت از باقی لامپ ها و روشنایی ها بالاتر نصب می شود. اما هنگام تهیه لامپ با عملکرد امنیتی باید به اقلیمی که در آن زندگی می کنید هم دقت کنید. این لامپ ها علاوه بر تناسب با آب و هوا باید در شرایط مختلف جوی بهترین روشنایی را برایتان به همراه بیاورند.

نورپردازی محوطه های کوچک

ایمن کردن یک حیاط کوچک، راحت تر از یک محوطه بزرگ است. برای یک حیاط کوچک مهم ترین قسمت برای نورردازی درب های ورودی هستند. چند درب ورودی دارید؟ منظور من همه آن هاست: درب ورودی اصلی، درب های پشتی و درب پارکینگ. محدوده درب ها باید کاملا روشن باشند. شما نیازی به استفاده از نورافکن های بلند یا دیواری ندارید تنها باید محدوده درب ها را تا فاصله چند متری روشن نگه دارید. اگر قبل از تاریک شدن هوا به منزل نمی رسید، بهتر است از یک سیستم کنترل اتوماتیک استفاده کنید که با تاریک شدن هوا لامپ های محوطه را روشن کند و پس از طلوع خورشید و رسیدن به نور مناسب در روز آن ها راخاموش کند.

 حسگر حرکتی نصب کنید

حواستان به هزینه های برق هم باید باشد به همین خاطر راهکار بهتری برایتان سراغ دارم . اگر حیاط بزرگی دارید یا محوطه شما دارای پستی و  بلندی است به طوری که تشخیض یک جنبنده برایتان در شب مشکل است، بهتر است یک حسگر حرکتی برای روشنایی های امنیتی نصب کنید .در این صورت می توانید نورهای امنیتی را خاموش نگه دارید و به محض حس خطر آن ها خودشان روشن خواهند شد.

نورپردازی امنیتی هماهنگ با سبک محوطه سازی شما

درست است که لامپ هایی که برای ایجاد امنیت استفاده می شوند ظاهر زیبایی ندارند و کمی بزرگ هستند اما در مورد پایه و مکان نصب، این شمایید که تصمیم می گیرید . شما می توانید این لامپ ها را داخل دیوار جانمایی کنید و یا پایه ای متناسب با سبک باغسازیتان برایش سفارش دهید. حواستان به دکوراسیون حیاطتان باشد!