طراحی استخر در منازل مسکونی و ویلا دارای تنوع بسیار بالایی است و میتوان بسته به فضای موجود و شرایط ایده های مختلفی را پیاده سازی کرد.استخر ها معمولا به شکل مستطلی و ساده ارائه میشوند اما ما در این مقاله قصد داریم طراحی های ویژه ای از استخر را به شما معرفی کنیم.

استخر های کوچک در حیاط خلوت

حیاط خلوت ها معمولا فضای دنج و دلنشینی هستند که اغلب مردم در آن محوطه ای برای استراحت و ریلکس کردن ایجاد میکنند. اضافه کردن یک استخر جمع و جور در مکان هایی مانند حیاط خلوت موجب میشود تا چند قدم آنطرف تر از اتاق نشیمن یک پاتوق خنک و دلپذیر را تجربه کنید.استخر های کوچک در حیاط خلوت دارای تنوع بسیار زیادی در اجرا هستند.

استخر سر پوشیده در فضای داخل خانه

افرادی که در خانه های لوکس زندگی میکنند ترجیح میدهند که در فضای داخل ویلا استخری سر پوشیده داشته باشند که در چهار فصل سال قابلیت استفاده را داشته باشد. مزایایی که برای استخرهای خانگی سرپوشیده وجود دارد نظیر محافظت پوست در برابر اشعه‌های زیانبار خورشید است که برای افراد بسیار مهم است.گذشته از آن، افراد می‌توانند در شب‌های سرد همچنان در آب گرم آن شنا کنند.

نورپردازی در استخر

نورپردازی در استخر های سرپوشیده و هم در استخر های رو باز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نورپردازی داخلی استخر کاشی کاری به کار رفته درون استخر می تواند اثر قابل توجهی حاصل از نور داشته باشد. توده نور انعکاسی حاصل از رنگ های تیره نرم، مانند آبی تیره، سبز و یا آبی مایل به خاکستری با چشم انداز فضا در طول روز طبیعی تر ادغام می شود. برای نورپردازی عمومی استخر خود از منابع نوری کوچک‌تر استفاده کنید، این نوع از منابع نوری به انواع سنتی و آن دسته که شبیه به چراغ جلوی ماشین هستند ارجحیت دارند.