اینکه حیاط باغ ویلای خود را به فضایی خاص تبدیل کنید در ابتداکاری سخت و رویایی به نظر شما میرسد.فرقی نمیکند که چه چیزی در ذهن دارید باغ ویلا به عنوان یک فضای شخصی این امکان را به شما میدهد تا در حیاط خانه خود فضای سبز ایجاد کنید و لذت ببرید.

در این زمینه ایده های زیادی برای اجرا دارید از کاشت چمن و گیاهان  تا انواع ساختارهای فضای خارجی مانند آبنما،گذرگاه ها،دیوارها،وآلاچیق که تمام آن ها را میتوانید مطابق سلیقه خودتان در فضای باغ ویلا اجرایی نمایید.
 

طراحی آلاچیق

استفاده از آلاچیق در محوطه سازی باغ ویلا علاوه بر زیبایی که به دلیل فرم خاص خود به فضای سبز میبخشد فضای مناسبی را برای نشستن و لذت بردن از هوای آزاد به دور از نور مستقیم در تابستان یا باران و برف در فصل سرد آماده میکند.تنوع بسیار زیادی در طراحی و ساخت آلاچیق در باغ ویلاها وجود دارد آلاچیق های تمام شیشه ای از خاص ترین به شمار میروند که در تمامی فصل ها قابل استفاده هستند.


 ساخت آلاچیق

برای ساخت آلاچیق فرم هایی که بتواند نقش سایه انداز را داشته باشد از انواع مصالح ساختمانی استفاده میشود.آلاچیق نه تنها برای سایه اندازی مورد استفاده قرار میگیرد بلکه به عنوان پناهگاه نیز از آن استفاده میکنند.بنابرین پایه های آلاچیق را تا ارتفاع نیم متر با سنگ،آجر،بتون بالا آورده و در روی آنها به انواع و اشکال مختلف،دیواره و طاق را با مصالحی از قبیل آهن گرد یا تسمه ای،نبشی و چوب خراطی شده یا طبیعی به ارتفاع حداکثر دو و نیم متر بنا میکنند.

امکانات رفاهی آلاچیق

اجرای باربیکیو و کباب پز یکی از امکانات آلاچیق می باشد. اگر این باربیکیو  طبق اصول اجرا شود می تواند محیط ایده ال و مطلوبی به شما ارائه دهد و دود هیزم و ذغال مزاحمتی برای شما نخواهد داشت و لازم نیست باربیکیو در فاصله دورتری ایجاد شود.

لازمه این باربیکیو داشتن روشویی آب و انشعاب فاضلاب است و محل مناسبی برای جمع آوری و دسترسی آسان به چوب و ذغال و لوازم مورد نیاز که شکل آن به سلیقه و خلاقیت شما دارد.