دیزاین فضای خارجی در باغ ویلا بسیار حائز اهمیت است چرا که هدف از خرید باغ ویلا برخورداری از طبیعت است اما نگهداری از این طبیعت کار ساده ای نمی باشد و  باید دارای مهارت گل کاری و باغبانی باشد. در این مقاله قصد داریم تا چند نمونه از درختان و گیاهان زینتی مقاوم را به شما معرفی کنیم تا در دیزاین محوطه بیرونی باغ ویلا به شما کمک کند.

1.ابریشم مصری

گلی زیبا با گلهای نارنجی و قرمز که تو تابستون ظاهر میشه و برگهاش هم بوی بدی داره .گلی مقاوم به شرایط خشکی و گرما و مناسب برای کاشت در بلوارها و همینطور طرح گل پارکها.به خاطر نوع فرم گلش دست طراح در انتخاب فرم گل و برگ همیشه بازه….

2.گل کاغذی

گل کاغذی در رنگهای مختلف زینت بخش سر در شمال و جنوب کشور موجود می باشد. میتوانید از این گیاه که در برابر گرما و خشکی مقاوم می باشد برای تزیین پرگولا و آلاچیق هاتون استفاده کنید.در تهران و شهرهای سردسیر در فصل  پاییز و زمستون این گل با مشکلاتی برخورد می کند. .همچنین برخی افراد باور دارند  با آبدهی زیاد و افزایش رطوبت و خنکی هوا گلهایش بیشتر رشد می کنند ولی نمیدانند که این گیاه برای گرمای طاقت فرسای آبادان ساخته شده است.

3.بلوط همیشه سبز

این گیاه بسار کم می باشد و دارای دو نوع می باشد: بلوط همیشه سبز اروپایی و هم آسیایی .گیاهی بسیار مقاوم به شرایط سخت و بی آب است و ضمن اینکه میوه های بلوط  قشنگی آخرای تابستون تولید میکند که جنبه ی زینتی دارند.همیشه مقدمه ی معرفی این گیاه به مردم و گروه ها گارتون عصر یخبندان رو مثال میزنیم.

4.خرزهره

زهرش خر رو از پا میندازه! این معنی و توصیف نام خرزهره می باشد.گیاهی بسیار زیبا و معطر و گل دار و از همه مهمتر مقاوم به شرایط سخت مثل شهر قم و یزد که هم آب های سنگین و هم نور و گرما را می تواند تحمل کند.