باغ و باغچه

نگهداری از  باغ و باغچه در فصول مختلف با موقعیت های جغرافیایی مختلف قطعا متفاوت است.در فصل تابستان در برخی از نقاط هوا، بسیار گرم و مرطوب و یا خشک و آفتابی بوده که در هر دو مورد راهکارهای متفاوتی برای نگهداری وجود دارد.نوع آبیاری باغ و گیاهان،سم پاشی،کود دهی و هرس از جمله اقداماتی هستند که در نگهداری باغ و باغچه لازم و ضروری میباشند.

آبیاری گیاهان:
زمان و نحوه ی آبیاری از نکات حائز اهمیت در نگهداری باغ و باغچه است.برای مثال آبیاری در فصل گرما به خصوص اگر آب و هوا خشک هم باشد باید به صورت عمیق باشد طوری که برگ گیاهان تماس مسقیمی با آب نداشته باشند.زمان آبیاری نیز به اندازه نحوه ی آن حائز اهمیت است.آبیاری گیاهان زمانی که گرما به بالاترین حد خود میرسد،بسیار مضر بوده و بیشتر آب مصرفی به واسطه نور خورشید تبخیر می شود.
سم پاشی:
شاید دانستن اینکه برخی از حشرات برای گیاهان مفید هستند برایتان جالب باشد،سم پاشی در برخی از موارد مثمر ثمر بوده و در برخی دیگر مخرب پس بهتر است که سم پاشی با دقت فراوان و قبل از بروز علائم حمله آفات صورت بگیرد.چرا که بعد از گذشت زمان بی فایده بوده و نتیجه ای نخواهد داشت.
کوددهی:
کوددهی نیز مانند موارد گفته شده به فصل و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد برای مثال در فصل گرما کودهی نباید بیش از حد مجاز باشد.این موقعیت گیاهان را تشنه تر خواهد کرد و میزان آب مصرفی را بالا میبرد.
هرس:
دو نوع هرس وجود دارد.هرس تابستانه و هرس زمستانه.بیشتر اقدامات هرس در فصل زمستان صورت میگیرد.اما هرس تابستانه نیز مکمل هرس زمستانی محسوب میشود و فقط شامل شاخه های خشک و مزاحم و گل های خشک شده می باشد.

برای خرید باغ ویلا در شهریار و خرید باغ ویلا در ملارد با سایت املاک پدر همراه باشید.