آمدن فصل پاییز و شروع بارشها نباید مانع جمع شدن خانواده ها در بالکن باغ ویلا و لذت بردن از هوای خنک پاییز شود . با پیاده سازی چندین روش راحت ، بدون ترس از سرما خوردگی ، همچنان میتوانید در تراس جمع های دوستانه داشته باشید .ایجاد سیستم گرمایش از کف برای گرم نگه داشتن بالکن موثر هستش اما در این مقاله روش های کم هزینه تری معرفی میکنیم .

ایجاد حریم برای بالکن

یکی از بهترین روش هایی که هر مالکی برای صرفه جویی کردن در انرژی و البته هزینه ها میتواند استفاده کند ایجاد حریم برای بالکن است . شاید در مرحله اول نسبت به باقی روشهایی که میخواهیم معرفی کنیم ، هزینه بیشتری داشته باشد ولی نه تنها در فصل سرما بلکه در فصول گرم تر هم میتواند کارایی داشته باشد. خیلی از مالکین در ابتدای کار با نصب دیوار های شیشه ای و پنجره ، بالکن را تبدیل به یک اتاق مجزا میکنند که در هر فصلی بدون اینکه از گرما و یا سرمای شدید اذیت شوند ، زمان زیادی را در بالکن بگذارنند .نصب سایبان های پارچه ای و یا چوبی هم میتوانند تا حدی به گرم نگهداشتن بالکن کمک کنند.

نصب پنجره و پارتیشن برای بالکن

نورپردازی کنید

نور پردازی به تنهایی تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه یک عمارت دارد. شما هم با استفاده از همین نکته علاوه بر زیبا و روشن کردن بالکن ، میتوانید منبع گرمای خوبی ایجاد کنید . لامپ های ریسه ای که مدل و قیمت متنوعی در بازار دارند ، انتخاب خوبی برای نورپردازی در بالکن هستند. حتی در بازار لامپهای حرارتی مخصوص اینکار هم به راحتی پیدا میشوند .

تزیین و گرمایش بالکن با لامپهای ریسه ای

در مبلمان تراس بازنگری کنید

میز صندلی های بالکن باغ ویلا معمولا فلزی هستند و جزییات زیادی ندارند اما اضافه کردن تشک ، کوسن ، پتو و حتی پتوی برقی میتواند یک روش کم هزینه برای گرم نگه داشتن بالکن باشد .

شومینه درست کنید

شومینه ها میتوانند انواع متنوعی داشته باشند ، بعضی به شکل سنتی که در دیوار بالکن قرار میگیرند و مدلهای دیگری که در مرکز بالکن قرار دارند .میتوانید برای روشن کردن شومینه از تکه چوب ها و ذغال استفاده کنید اما اگر به دنبال سوخت تمیز تری هستید ، پیشنهاد میکنیم از گاز استفاده کنید .

درست کردن شومینه در بالکن