یکی از غنی ترین منابع طراحی برای محوطه باغ ویلا ، سبک مدیترانه ای است . که صد ها سال است طراحان برای الهام گرفتن به سراغ این سبک میروند . این سبک زیبا از تنوع زیاد فرهنگ و تاریخ کشورهای حاشیه دریای مدیترانه بدست آمده است و عملی کردن همچین سبکی برای طراحی محوطه ویلا بسیار آسان است و به راحتی در هر آب و هوایی میتواند انجام شود .

سایبان درست کنید

ساکنین مناطق مدیترانه ای برای فرار از آفتاب شدید تابستان عادت به ساخت سایبان در محوطه باغ دارند. این سایبان میتواند بخشی از ساختمان ، مانند ایوان سقف دار باشد و یا حتی آلاچیق و یا پرگولایی در محوطه .

سایبان برای محوطه سبک مدیترانه ای

استخر و آب نما

در مطلب استخر باغ ویلا به سبک مدیترانه ای گفتیم که وجود آب در این سبک محوطه سازی اهمیت زیادی دارد . لزومی ندارد که حتما استخر بزرگی در محوطه داشته باشید. تا زمانی که مقداری آب برای خنک کردن محیط باشد کافی است . آب نما ها ، چشمه ها و حتی حوضچه های کوچک نیز میتوانند موثر باشند .

پوشش گیاهی تنک

پوشش گیاهی کاملا سبز و مرتب در این سبک محوطه سازی جایی ندارد .گیاهانی مانند اسطوخودوس که تا ارتفاع زیادی میتوانند رشد کنند ، مناسب این محوطه سازی هستند . در عوض درختان میوه مانند انجیر ، لیمو ، زیتون و انگور بسیار مهم هستند . بهتر است که این درختان در نزدیکی ویلا کاشته شوند تا از داخل دیده شوند و رایحه آنها به داخل خانه برسد.

فضای نشیمن بیرون

فضای بیرون خانه برای اهالی مدیترانه بسیار اهمیت دارد و در هر فصلی از سال ، از فضای نشیمن بیرون خانه برای جمع شدن و غذا خوردن استفاده میکنند .پس بهتر است در کنار آب نما و یا استخر ، محلی برای استراحت های طولانی ایجاد کنید .

مبلمان سبک مدیترانه ای