نورپردازی نقش مهمی در ایجاد هویت ، زیبایی و حتی امنیت باغ ویلا دارد . روشنایی مسیر های رفت و آمد برای جلوگیری از زمین خوردن ها ، نمایش زیبایی درختان در شب و روشنایی بخشی از باغ یا بالکن برای دورهمی های دوستانه و غیره.. همه این ها میتواند دلایلی باشد که توجه شما را نسبت به روشنایی باغ جلب کند .

هدف استفاده از محوطه باغ را مشخص کنید

مشخص کردن هدف به شما آزادی بیشتری در تصمیم گیری در مورد نحوه و محل نصب نور میدهد و حتی کمک میکند که به دنبال روش های خلاقانه تری باشید .

سوالاتی مانند : " آیا از محوطه باغ برای گردهمایی دوستانه میخواهید استفاده کنید ؟ آیا کودکان خردسال دارید ؟ آب و هوای کلی محیط چگونه است ؟ چطور با نورپردازی میتوانید زیبایی معماری خانه را در شب مشخص کنید ؟ نورپردازی چطور میتواند به امنیت ویلا و محوطه شما کمک کند  ؟ " میتواند پروسه نورپردازی باغ را بسیار آسان تر کند .

همچنین عواملی که باید بر روی نورپردازی آنها کار شود میتواند شامل :  مسیر ها و ورودی ها ، پله ها ، پاسیو ، درختان ، آب نما و دیگر نما ها و مجسمه های تزیینی باشد .

به سراغ لامپ های LED بروید

خوشبختانه لامپ های ال ای دی طوری طراحی شده اند که علاوه بر انواع مختلفی که دارند ، دوام خوبی نیز در برابر باران و برف داشته باشند و بتوانند ابزار مناسبی برای نورپردازی در محوطه باغ باشند . حتی زمانی که محوطه در زیر برف مدفون شده باشد ، لامپ های ال ای دی به درخشیدن ادامه میدهند. از دیگر مزیت های این لامپ ها ، عمر طولانی آنها و مصرف پایین برق است که دیگر نگرانی برای روشن ماندن در مدت طولانی را برای مالکین باغ در پیش ندارد .

آلودگی نوری ایجاد نکنید

شاید لفظ "آلودگی نوری" را کمتر شنیده باشیم ولی این اتفاق زمانی می افتد که نور ها به درستی تعبیه نشده باشند و معمولا یکی از سه حالت زیر اتفاق افتاده است:

  • نوری که مستقیم وارد چشم بیننده میشود
  • نوری که مستقیم به خانه و یا پنجره همسایه میتابد
  • استفاده بیش از حد نور به طوری که تابش خیره کننده ایجاد کند و تاریکی محیط اطراف را از بین ببرد.نورپردزی محوطه باغ در شب