همانطور که میدانید فنگ شویی یک هنر قدیمی است و پیشینه اش به 3000 هزار سال گذشته برمیگردد. "فنگ" به معنای باد و "شویی" نیز به معنای آب. باد و آب در فرهنگ چین نمایانگر سلامتی هستند و فنگ شویی خوب باعث خوشبختی میشود . هنر فنگ شویی به محل قرارگیری انسان و اشیا برمیگردد. لذا در دکوراسیون و محوطه سازی باغ بسیار استفاده میشود.

برای عنصر آتش

شکل هندسی برای این عنصر مثلث است .رنگ های این عنصر نیز قرمز ، نارنجی و بنفش است . این عنصر ناراحتی را کم میکند و به خوشحالی و شادی تشویق میکند .گلهایی که رنگ نارنجی  ، قرمز و بنفش داشته باشند برای این این بخش بهترین هستند . گل هایی مانند : گلهای شیپوری و زنبق  و درختانی مانند کاج و توس .

گل های شیپوری نارنجی

برای عنصر زمین

شکل هندسی : مربع و رنگ این بخش زرد است ."زمین" به پایداری ، امنیت و آموزش تشویق میکند .گفته شده برای این عنصر گل های زرد را در کنار سنگ ها و گلدان ها بکارید .برای محوطه باغ بهتر است به سراغ کاشت بنفشه های زرد ، شمشاد ، رز و ارس  بروید.

برای عنصر فلز

شکل دایره است و رنگ های سفید و پاستلی منحصر به این عنصر هستند . کنترل و روشنگری از مفاهیمی است که در این بخش مطرح میشود .برای این بخش بهتر است در محوطه باغ ویلا گل های سفید بکارید و با مجسمه های سنگی و زنگوله های بادی آنها را تزیین کنید . گیاهانی مانند اسطوخودوس و ادریسی انتخاب خوبی برای کاشت در محوطه باغ هستند .

برای عنصر آب

شکلهای هندسی موجی و رنگ آبی برای این بخش است . تشویق به آرامش ، خوشبینی و آرامش خاطر به ارمغان می آورد . برای این عنصر کاشت گل و گیاهان آبی و بنفش در کنار برکه ی آب محوطه باغ میتواند انتخاب مناسبی باشد.

گل های شقایق بنفش

برای عنصر چوب

شکل هندسی افقی و رنگ سبز است . درختچه های سبز و درختانی بکارید و سپس در کنار آنها نیمکت و یا صندلی چوبی قرار بدهید . این ویژگی در باغ ویلا شما رشد ، تغییر و رویا را پدید می آورد .

شما حتی میتوانید تکنیک های فنگ شویی محوطه را در بالکن و حتی پاسیو کوچک خانه تان پیاده سازی کنید .فراموش نکنید که باغ فنگ شویی را باید همواره تازه و مرتب نگهدارید و مکررا به آن رسیدگی کنید .