اگر شما میخواهید هر بازدید کننده از داخل باغ ویلا را شگفت زده و جذب زیبایی ویلا کنید باید به فکر طرح های مدرن و تازه باشید. طراحی راه پله قطعا یکی از نکاتی است که هر بازدید کننده در نگاه اول به آن دقت میکند و چه بهتر که طراحی راه پله به قدری منحصر به فرد و زیبا باشد که هیچ وقت از ذهن بازدید کننده نرود. 

صرفه جویی در فضا

صرفه جویی در فضا یکی از نکاتی که امروزه معماران تاکید زیادی بر آن دارند. زیرا در حال حاضر خانه ها و ویلا ها متراژ کمتری دارند و افراد علاقه کمتری نسبت به خرید ویلا های بزرگ نشان میدهند لذا استفاده بهینه از فضا اصلی است که در معماری مدرن رعایت میشود. همین اصل در طراحی راه پله نیز استفاده میشود از آن جهت که از پله ها به عنوان کشو و قفسه استفاده میشود. شما میتوانید با استفاده از چنین ایده ای فضای بیشتری برای نگهداری وسایل در باغ ویلا داشته باشید.

ایجاد کشو در طراحی راه پله

پله های شفاف

برعکس پله های چوبی که برای ذخیره سازی و پنهان کردن وسایل مناسب هستند، پله های شفاف برای این ساخته میشوند که حجم کمتری اشغال کنند و ظاهر جذابی برای ویلا و خانه های چند طبقه ایجاد کنند.شما میتوانید با اضافه کردن نورپردازی در اطراف این پله ها ، توجه هر شخصی را نسبت به باغ ویلا جذب کنید. این سبک از پله ها برای ویلا هایی با دکوراسیونی به سبک مینیمال و مدرن مناسب هستند.  

راه پله شیشه ای خانه دوبلکس

پله های بدون نرده

راه پله ها معمولا نرده دارند ولی اگر راه پله ای چنین ویژگی نداشته باشند، قطعا توجه هر بیننده ای را جلب میکنند. این پله ها به قدری محکم و اصولی ساخته میشوند که احتیاجی به نرده باقی نمیماند. این پله ها نیز سبک های مختلفی دارند. گاهی از دل دیوار بیرون آمده اند و گاهی هم نیز پایه ای برای آنها تعبیه میشود.

راه پله بدون نرده مدرن