هنوز که بارش های شدید باران و برف آغاز نشده ، بهتر است که آینده نگر باشید و به فکر انجام تعمیرات و تغییراتی باشید که در فصل پاییز و زمستان آسیب های کمتری به ویلا وارد شود. هرچقدر بیشتر به چنین مسائلی اهمیت بدهید، عمر مفید ساختمان و ویلا بیشتر میشود و هنگام فروش باغ ویلا با افت قیمت رو به رو نخواهید شد.

به دنبال نشتی باشید

چک کردن دیوار ها و سقف ها  قبل از شروع بارش ها بسیار اهمیت دارد. اگر جایی از سقف یا دیوار نم داشته باشد و یا رنگ اش ریخته باشد از نشانه های این است که احتمالا نشتی وجود دارد. بهتر است که هرچه سریع تر تعمیرات این چنینی را شروع کنید. زیرا اگر مرتب به باغ ویلا سر نمیزنید، امکان دارد که در نبود شما چنین نشتی هایی خرابی های زیادی را به بار بیاورند.

ایزوگام کنید

قبل از شروع ایزوگام کردن، باید به زیرسازی پشت بوم دقت کنید و تمام ایراد ها و اشکال ها را برطرف کنید. و زمانی را برای ایزوگام کردن انتخاب کنید که هوا زیر 15 درجه سانتی گراد نباشد ، بارندگی نباشد و کف بوم ویلا تماما خشک باشد. گرچه شهریور ماه بهترین زمان ایزوگام کردن است ولی اگر این کار را نکرده اید بهتر است هرچه زودتر شروع کنید.

درختان را هراس کنید

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام بدهید، قطع کردن شاخ و برگ درختان است. تا حد امکان شاخه های بالا را خلوت کنید تا پایه درخت وزن زیادی تحمل نکند. زیرا در زمستان هنگام بارش برف این شاخه ها میشکنند و گاهی هم باعث شکستن کل درخت میشوند. پس بهتر است که قبل از وقوع چنین اتفاقی درختان محوطه باغ را سبک کنید.

سیستم های گرمایی را بررسی کنید

اگر از شومینه های هیزمی و بخاری های گازی استفاده میکنید، حتما مسیر لوله دودکش را بررسی کنید و مطمئن شوید هیچ چیزی در مسیر خروج گازهای مضر قرار ندارد. اگر هم از پکیج و موتورخانه استفاده میکنید، از یک متخصص این امر بخواهید تا تمامی سیستمهای گرمایی را بررسی کند و اگر احتیاج به تعمیر دارند، انجام شود.

ویلا در فصل زمستان