در دهه گذاشته شاهد یکه تازی سبک مینیمالیسم تقریبا در همه جنبه های زندگی بودیم ولی کم کم این سبک دارد جایش را با ماکسیمالیسم یعنی استفاده از رنگ ها و متریال های مختلف در کنار هم در داخل خانه یا ویلا، عوض میکند. شاید در نگاه اول به نظر بیاید که این سبک به این معناست که هرچیزی را در کنار هر رنگی میتوانیم قرار بدهیم ولی در واقعیت، این سبک شلوغ نیز برای خودش اصولی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم.

به علایقتان توجه کنید

بار ها شده از کنار وسایل و اثاثیه ای که دوست داشتیم گذر کردیم ولی از ترس اینکه به وسایل خانه و یا ویلا نیایند، آنها را نخریده باشیم. ولی هدف از سبک ماکسیمالیسم گفتن "بله" به خرید وسایلی است که به آنها علاقه زیادی داریم. گرچه این اثاثیه باید انقدر برای شما با ارزش باشند که هر زمانی که به آنها نگاه کنید، باعث خوشحالی شما بشوند. گاهی چیدمان همین وسایلی که فکر میکنیم به هم نمیایند، به قدری تضاد زیبایی ایجاد میکنند که هر بازدید کننده ای را مسحور خودشان میکنند.

چیدمان رنگی رنگی خانه و اتاق

محیط باید بازتابی از شما باشد

هدف از چیدمان به سبک ماکسیمالیسم، نشان دادن روحیات و علایقی است که ممکن است داشته باشید. انتخاب اثاثیه و رنگ ها باید به نوعی باشند که با هدفی که در ذهن شما وجود دارد، هماهنگی داشته باشند. برای مثال اگر شخصی کتابخوان هستید و به فرهنگ و هنر علاقه خاصی دارید، میتوانید در دکوراسیون از کتابخانه هایی که کتاب های فراوان دارند استفاده کنید و در جای جای خانه اثر های هنری، مجسمه و غیره قرار بدهید. 

از رنگ ها نترسید

پایه این سبک از جیدمان، رنگ ها هستند. هرچقدر بیشتر، بهتر! اگر از رنگ های تیره برای دیوار و یا مبلمان استفاده میکنید، باید بدانید که در کنار آنها باید تابلو ها و کوسن های رنگی قرار بگیرند. 

کاغذ دیواری گل دار