شاید شنیده باشید که رستوران ها برای اینکه ذائقه و اشتهای مشتری تجدید بشود، از رنگ های خاصی استفاده میکنند. ابعاد این قضیه از نظر روانشناسی بررسی و تایید شده است. در دکوراسیون داخلی ویلا و یا خانه نیز چنین مبحثی وجود دارد و استفاده از هر رنگی، خواص و تاثیرات خودش را دارد.  که در این مقاله به بررسی آنها میپردازیم. شما مجاز هستید که رنگ های مورد علاقه تان را در کنار هم، در دکوراسیون داخلی خانه و باغ ویلا استفاده کنید. البته به شرط اینکه بیش از 3 یا چهار رنگ نباشند. زیرا که طراحی داخلی را بسیار شلوغ و به هم ریخته نشان میدهند.

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز باعث افزایش انرژی اتاق میشود. این رنگ با افزایش آدرنالین، رنگ مناسبی برای دورهمی های دوستانه، اتاق پذیرایی و اتاق غذاخوری است. باعث افزایش ارتباط و مکالمات بین ساکنین اتاق میشود.

رنگ قرمز برای اتاق خواب

رنگ زرد در دکوراسیون داخلی

رنگ زرد نور خورشید را به خوبی بازتاب میدهد. و باعث نشاط میشود. رنگ خیلی خوبی برای آشپزخانه، اتاق غذا خوری و سرویس های بهداشتی است. در راهرو ها و فضا های کوچک رنگ زرد بسیار مناسب است. البته گفته شده رنگ زرد برای آرامش اعصاب خوب نیست و نوزادانی که در چنین اتاق هایی ساکن باشند، زیاد گریه میکنند.

رنگ آبی در دکوراسیون داخلی

رنگ آبی برای پایین آوردن فشار خون مناسب است. این رنگ به قدری آرام کننده است که برای اتاق خواب ها استفاده میشود. برای اتاق پذیرایی میتوانید از آبی و آبی فیروزه ای استفاده کنید. البته این خاصیت آرامش بخشی برای آبی های کمرنگ و ملایم است. آبی تیره برعکس است و باعث آرامش نمیشود و حس ناراحتی را القا میکند.

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

چشم انسان علاقه خاصی به رنگ سبز دارد و در نظرش بسیار آرامش بخش است. این رنگ تلفیقی از رنگ آبی و زرد است و ویژگی های این رنگ ها را به ارث برده است.

رنگ سبز برای دکوراسیون خانه