در ادامه معرفی سبک ها این بار نوبت به معرفی سبک بسیار خاص و زیبای مراکشی است. اگر به دنبال این هستید که فضایی خارق العاده و جادویی در باغ ویلا داشته باشید تا زمانی که آخر هفته ها خسته از فعالیت هفته به آن سر میزنید، انرژی بگیرید و خستگی یک هفته کار و فعالیت از بین برود، پیشنهاد میکنیم که حتما این سبک را در باغ ویلا و یا ویلا پیاده سازی کنید. این سبک شباهت زیادی به سبک ایرانی دارد و مطابق با سلیقه ایرانی ها است. قطعا اگر زمانی قصد فروش ویلا را داشته باشید، هر بازدید کننده ای خیره این زیبایی میشود و هیچ وقت چنین ملکی از ذهنش بیرون نمیرود.

دکوراسیون و مبلمان مراکشی

ویژگی های سبک مراکشی

رنگ های این سبک همگی برگرفته از طبیعت خاص این کشور است. آبی و سبز الهام گرفته شده از دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است. و رنگ های طلایی و نقره ای شن های صحراهای مراکش و رنگ قرمز و نارنجی گرفته شده از غروب های درخشان آفریقا.

مبلمان مراکشی بدنه ساده ای دارند و پیچیدگی طرح ندارند. ولی پارچه هایی که برای مبلمان استفاده میشود همگی رنگی و همراه با طرح های شلوغ هستند. مبلمان این سبک قد کوتاهی دارند و بسیار راحت هستند و مهمانان از زمان گذراندن بر روی آنها خسته نمیشوند.

پارچه های گران قیمت و چوب های با ارزش از دیگر ویژگی های این سبک از دکوراسیون است. پارچه های مبلمان، کوسن ها و پرده ها همگی از بالاترین کیفیت ها هستند. مراکشی ها علاقه خاصی به ایجاد طرح بر روی چوب مبلمان و تخت خواب ها دارند و کنده کاری های این اثاثیه همگی تاثیر گرفته از هنر اسلامی است.

دکوراسیون و اتاق خواب مراکشی

نورپردازی سبک مراکشی

یکی از مهمترین ویژگی های هر سبکی نورپردازی است. ولی برعکس سبک ساحلی، در این سبک نورپردازی کم مد نظر است. لامپ ها کم نور هستند ولی زمانی که همراه با شمع استفاده میشوند فضایی بسیار رویایی میسازند.