امروزه خیلی از زوج های جوان و خانواده ها به دنبال خرید باغ ویلا ها و خانه هایی با متراژ های کوچک هستند. زیرا که لازم نیست مبلغ زیادی بابت خرید پرداخت کنند و خرید اثاثیه و چیدمان برای فضاهای کوچک آسان تر و مقرون به صرفه تر است. در حال حاضر زندگی در شهر های بزرگ، بسیار گران شده است و به همین دلیل همه به دنبال صرفه جویی هایی این چنین هستند. از طرفی باغ ویلا و خانه های کوچکتر گاهی زیباتر نیز هستند و اگر در امر چیدمان آنها دقت شود، حتی بزرگتر و زیباتر نیز به نظر میرسند.

از آینه استفاده کنید

آینه بهترین اکسسوری منازل است. زیرا که نور طبیعی را به خوبی در همه جا پخش میکند. همچنین با بازتاب تصاویر چیدمان اثاثیه باغ ویلا و یا خانه، فضا را از از آنچه که هست بزرگتر نشان میدهد. هرچقدر آینه بزرگتر باشد، فضا را بزرگتر و پرنور تر نشان میدهد.

آینه بزرگ در سالن خانه

مبل را رو به روی پنجره قرار بدهید

اگر زمانی مهمانی داشته باشید بهتر است که مبلمان را رو به روی پنجره قرار بدهید. اینجوری هم شما و هم مهمانان از نور طبیعی استفاده میکنید و فضا بزرگتر به نظر میرسد. بهتر است وسایل های بزرگ و اصلی را رو به روی پنجره و یا حتی رو به آینه قرار بدهید.

پرده های بلند استفاده کنید

استفاده کردن از پرده های بلند یکی از آسانترین، ارزان ترین و موثر ترین راه ها برای جلوه دادن به فضاهای کوچک است. بهتر است که پرده ها را نزدیک به سقف نصب کنید و از طرف دیگر نیز باید بسیار بلند باشد. این تکنیک سقف و دیوار ها را بلند نشان میدهد. ولی باید رنگ پرده باید روشن باشد تا جلوی ورود نور را نگیرد.

از قفسه های کمرنگ استفاده کنید

نصب کردن قفسه و کتابخانه چوبی میتواند به زیبا تر نشان دادن فضا کمک زیادی کند. ولی گاهی قفسه های چوبی جای زیادی اشغال میکنند. به خاطر همین بهتر است از قفسه های شفاف استفاده کنید و یا فقط یک پایه ساده قرار بدهید.

قفسه های شفاف