در مطالب قبلی در مورد سبک های چیدمان مانند سبک کلاسیک، ماکسیمالیسم و ... صحبت کرده بودیم. این بار به سراغ یکی از پرطرفدارترین سبک چیدمان ویلا ها در سراسر دنیا، یعنی سبک ساحلی رفتیم. این چیدمان فقط مربوط به ویلا های کنار دریا نمیشود و خیلی ها برای اینکه حال و هوای ساحل و آرامش دریا را در ویلا پیاده سازی کنند، به سراغ این سبک آمده اند. 

انتخاب رنگ سبک ساحلی

زمانی که نوبت انتخاب رنگ فرا میرسد، باید به سراغ رنگ های خنثی بروید. سبک ساحلی همانطور که گفتیم از ساحل و دریا نشات گرفته است. در نتیجه رنگ های تیره و زیادی روشن همانطور که در دریا و ساحل وجود ندارد، در سبک ساحلی نیز جایی ندارند. رنگ سفید هم برای اثاثیه و هم برای دیوار های ویلا به کار میرود. معمولا در این سبک بر روی دیوارها تخته های سفید قرار میدهند. طوسی کمرنگ نیز همان کاربرد رنگ سفید را دارد. گاهی اوقات معماران از رنگ مشکی نیز برای چنین دیوار هایی استفاده میکنند. برای بقیه اثاثیه و آیتم های ویلا استفاده از رنگ های آبی، طلایی یا زرد به شرط اینکه کمرنگ باشد، مجاز است.

ویلا دیوار های تیره رنگ

ظاهر بیرون ویلا ساحلی

در سبک ساحلی اهمیت زیادی برای ظاهر بیرونی ویلا نیز قائل میشوند. یعنی همانطوری که برای زیبا سازی داخل زمان و هزینه صرف میکنید، باید همانقدر نیز برای زیبا سازی ظاهر خارجی ویلا تلاش کنید. بالکن نیز در این سبک اهمیت دارد. در باغ ویلا باید قسمتی مشخص شود تا ساکنین داخل ویلا بتوانند از محیط بیرون لذت ببرند. لذا برای زیبا سازی بالکن های طبقه همکف یا طبقات بالاتر هزینه هایی باید در نظر گرفته شود. و مبلمان های ساحلی و حصیری زیبا قرار داده شوند.

غذا خوری چوبی و بالکن باغ ویلا

محوطه باغ ویلا ساحلی

اگر باغ ویلا شما فضای سبز بزرگی دارد، بهتر است مسیر هایی ایجاد کنید و این مسیر ها را به جای سیمان، با شن و سنگ های طبیعی بزرگ تزیین کنید. حتی میتوانید کل مسیر را سنگ فرش کنید. برای گیاهان نیز باید به سراغ نخل ها و هر درخت و گیاهی که حال و هوای ساحل و دریا را بتواند به باغ القا کند، بروید.

محوطه سازی به سبک ساحلی