طراحی دکوراسیون داخلی ، هنر ویژه ای است که اگر با مهارت و اصولی صورت گیرد میتواند تا حد زیادی در فضا تاثیر گذار باشد.شما میتوانید با تغییر دکوراسیون فضا را کوچک تر و یا بزرگ تر از اندازه ی واقعی نشان دهید و یا میتوانید نور فضا را با طراحی دکوراسیون کم یا زیاد کنید.طراحی دکوراسیون داخلی قابلیت کنترل برخی از فاکتورها را به شما خواهد داد. طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه یکی از جذاب ترین مباحث طراحی داخلی ویلا است.در این مقاله قصد داریم تا به نکات مهم در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بپردازیم.

انتخاب رنگ مناسب کابینت

انتخاب کابینت مناسب

مهم ترین فاکتور در طراحی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کابینت است.برای انتخاب کابینت لازم است جنس ، رنگ و طرح اجرایی کابینت را به دقت انتخاب کنید. طراحان داخلی در طراحی آشپرخانه مدرن استفاده از رنگ های روشن و درخشان نظیر نارنجی، قرمز، زرد و سبز را پیشنهاد می کنند زیرا این رنگ ها حس زنده بودن و شکوه را برای این آشپزخانه به ارمغان می آورند. این حس حاصل تقابل رنگ های دیوارها و وسایل است. همچنین برای فضاهای کوچک رنگ های روشن مناسب تر به نظر میرسند.امروزه کابینت های چوبی بیشتر از دیگر جنس ها مورد توجه افراد قرار گرفته اند.چرا که چوب تنوع بسیار بالایی را در طرح و رنگ دارد.طرح اجرایی کابیت در آشپزخانه در فضاسازی آن تاثیر ویژه ای دارد.اگر این کار به صورت حرفه ای انجام شود ، فضاسازی خوبی در آشپزخانه صورت خواهد گرفت.

نور اشپزخانه

نور و تهویه طبیعی و مصنوعی

در بحث نورگیری ، فضای آشپزخانه ، جزء فضاهای فرعی دسته بندی می شود . به عبارت دیگر ، نیاز به پنجره ، برای آشپزخانه ضرورتی ندارد و تعبیه یک نورگیر برای این فضا کفایت می کند . اما اگر پنجره ای برای تهویه طبیعی و مستقیم در نظر گرفته شود یک آپشن مثبت برای آن آشپزخانه تلقی می شود .توجه داشته باشید اجاق گاز را هیچگاه در نزدیکی پنجره یا جریان مستقیم تهویه قرار ندهید . سینک ظرف شویی یکی از بهترین عناصری است که می تواند برای قرارگیری در نزدیکی پنجره انتخاب نمود ، چراکه جریان مستقیم هوا موجب خشک شدن فضای مرطوب سینک ظرف شویی می شود . استفاده از تهویه مصنوعی در آشپزخانه حتی در صورت وجود تهویه طبیعی ، ضروری و لازم است . همچنین استفاده از نور مصنوعی در فضای آشپزخانه نباید طوری طراحی شود که موجب خیرگی چشم و یا حواس پرتی کاربر در استفاده از بخش های مختلف آشپزخانه شود .

تلفیق رنگ ها و سبک های مختلف

در گذشته بیشتز افراد به دنبال هماهنگ کردن کابینت ها با توجه به شکل اتاق بودند. اما امروزه مردم و طراحان راه های جدیدتری برای ایجاد هماهنگی پیدا کرده اند. آن هم ترکیب کردن و تنظیم با دقت رنگ ها و سبک های موجود است. به این روش می توان به ترکیبی گیرا و زیبا رسید. مثلا رنگ جزیره را طوری انتخاب کنید که با رنگ کابینت های دیواری و زمینی متفاوت باشد.