یکی از مشکلاتی که امروزه در کشورمان با آن روبرو هستیم، عوارض ناشی از استفاده از سنگ و سرامیک می باشد که به علت سرمایی که از طریق کف پا به بدن منتقل می گردد، باعث عوارضی چون کمردرد و پا درد می شود و البته مشکل تنها این نیست و سالانه صدها نفر به دلیل سر خوردن بر روی سنگ و سرامیک روانه بیمارستان ها می شوند و رسیدن به این نتایج مستلزم نگاهی به گذشته خودمان و اطرافیان است.

استفاده از پارکت در ویلا امروزه با توجه به قیمت مناسب و سرعت اجرای بسیار بالا، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است که به تدریج جای موکت و سرامیک را کاملا می گیرد و اگر بخواهیم آن ها را از نظر قیمت مقایسه نماییم پارکت تقریبا با سرامیک ها و موکت ها برابری می کند.

مزایای استفاده از پارکت

قیمت مناسب، دمای مناسب آن در فصول سال (گرم بودن نسبی سطح آن در زمستان و خنک بودن آن در فصل تابستان) ، زیبایی و ظاهر شیک و مدرن، سادگی نصب و بر چیدن آن (جهت نصب در محل دیگر) ، ایمن بودن آن (بطوری که اگر مثلا کودکی هنگام بازی بر روی زمین بخورد، ممکن است بر خلاف کف پوش سرامیکی دست و پایش دچار شکستگی نشود) ، با دکورهای متنوع و مختلف براحتی هماهنگ و به اصطلاح ست می شود، نظافت آسان، دوام بالا، متنوع بودن شکل و رنگ های پارکت ها، تعدد شرکت های تولید کننده، عدم نیاز به مراحل زیرسازی و کنده کاری و غیره...

بدلیل مزایای گفته شده، امروزه بسیاری از مردم به خصوص جوانان بیشتر از پارکت (در مقایسه با سرامیک) استفاده می کنند و روز به روز طرفداران این محصول بیشتر و بیشتر می شود.

مزایا و معایب استفاده از پارکت

معایب پارکت

این کفپوش یک محصول زیبا و مقاوم است که در کنار آن معایبی هم دارد. پارکت لمینت محصولی مقاوم در برابر آب است اما ضد آب نیست، نصب این کفپوش در مکان‌هایی که امکان تجمع آب وجود دارند، پیشنهاد نمی‌شود چرا که در مرور زمان، این محصول تورم می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای مکان‌هایی که در معرض رطوبت زیاد قرار دارند، کفپوش PVC تهیه کنید.