شاید بشود گفت کلمه لاکچری یکی از داغ ترین کلمات این روز ها باشد . ظاهر لاکچری ، مدل موی لاکچری ، ویلا لاکچری و البته باغ ویلا لاکچری! احتملا بتوانید با هزینه پایین ظاهری لوکس به باغ ببخشید ولی قطعا زمان زیادی میبرد. چون بخش زیادی از کار صرف کاشتن گیاهان و درختکاری میشود و گیاهان برای رشد به زمان زیادی احتیاجی دارند .

اضافه کردن پرگولا و آلاچیق

باغی که وسعت زیادی داشته باشد ممکن است نگهداری و مرتب سازی اش احتیاج به تلاش دو چندانی داشته باشد ولی مزیت این باغ های بزرگ این است که میتوانید آلاچیق و یا پرگولا زیبایی نصب کنید .ولی دقت کنید که اشتباه خیلی از مالکین را تکرار نکنید و به سراغ آلاچیق های زیبا و کاربردی بروید. زیرا نصب آلاچیق هزینه های زیادی دارد و  بهتر است از اول اصولی و زیبا ساخته شود تا بعدها هزینه ای برای تغییر آن نپردازید.میتوانید آلاچیق را طوری طراحی کنید که هم در تابستان و هم در زمستان بتوانید از آن استفاده کنید.

آلاچیق در باغ ژاپنی برکه دار

درختان پاییزی بکارید

اگر قصد استفاده از باغ ویلا در تمامی فصول را دارید باید به فکر کاشت گیاهان و درختان باشید که در پاییز نیز زیبایی داشته باشند . از ویژگی های باغ لاکچری ، درختان زیبا و گل های رنگی اش است .

یک سبک انتخاب کنید

باغی که از درب تا ورودی ویلا انواع اقسام مدل ها را داشته باشد متاسفانه در دسته باغ های لوکس قرار نمیگیرد . سبک های مدیترانه ای ، فرانسوی ، ژاپنی ، کلاسیک و معاصر از جمله سبک های مطرح در زمینه محوطه سازی باغ هستند . و بر اساس این سبک ها باید گیاهان و درختان مختص به هر سبک را بکارید .

محوطه باغ ژاپنی

به رنگ ها دقت کنید

انتخاب رنگ ها مخصوصا اگر باغ متراژ کوچکی داشته باشد خیلی اهمیت دارد . اگر در یک قسمت از شمشاد های زرد استفاده میکنید و در بخش دیگر رز های قرمز مطمئن باشید که نمیتوانید باغ ویلا لوکسی داشته باشید. رنگ ها باید همخوانی داشته باشند و سبک کاشتن آنها نیز باید اصولی باشد .